Vilkår for retur av varer
1. Generelle bestemmelser
1.1. Disse returvilkårene gjelder for Kjøper som kjøper varer i nettbutikken www.aromatic89.lt, som drives av Selger.
1.2. Retur og bytte av varer utføres i samsvar med gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning og disse vilkårene.
2. Retur av varer i god stand
2.1. En Kjøper som har kjøpt en vare via fjernsalg (i nettbutikken), har rett til å angre kjøpet innen 14 kalenderdager fra mottak av varen, ved å informere Selger.
2.2. Kjøper skal informere Selger skriftlig – via e-post eller annen metode angitt av Selger – og tydelig oppgi ordrenummer og hvilke varer som returneres.
2.3. Kjøper skal sende varen tilbake til Selger innen 14 kalenderdager fra den dagen angremeldingen ble sendt.
3. Vilkår for retur av varer i god stand
3.1. Varer i god stand kan returneres dersom:
3.1.1. de ikke har vært brukt mer enn nødvendig for å kontrollere varens egenskaper, kvalitet og funksjon;
3.1.2. de ikke er skadet, slitt eller har mistet sitt opprinnelige utseende;
3.1.3. de så langt som mulig returneres i original, pen emballasje med etiketter, plomber eller lignende.
3.2. Kjøper er ansvarlig for at varen emballeres forsvarlig slik at den ikke blir skadet under transport.
3.3. Dersom varens verdi er redusert som følge av bruk eller annen påvirkning, har Selger rett til å redusere refusjonsbeløpet på en rimelig måte.
4. Varer som ikke kan returneres
4.1. Av hensyn til hygiene og sikkerhet kan følgende varer vanligvis ikke returneres dersom de er åpnet, sprayet, tydelig brukt eller ikke lenger er i sin opprinnelige hygieniske stand, for eksempel:
4.1.1. åpnet eller brukt parfyme;
4.1.2. åpnet eller brukt kropps-, ansikts-, hårpleie- eller andre kosmetiske produkter.
5. Retur og bytte av varer med feil
5.1. Dersom Kjøper mener å ha mottatt en defekt, skadet eller feil vare, skal Kjøper så snart som mulig kontakte Selger og oppgi ordrenummer, beskrivelse av situasjonen og eventuelt bilder av varen og emballasjen.
5.2. Etter mottatt informasjon vurderer Selger situasjonen og tilbyr en løsning:
5.2.1. bytte til en tilsvarende vare i god stand;
5.2.2. bytte til en annen vare;
5.2.3. tilbakebetaling av kjøpesummen.
5.3. Dersom det bekreftes at varen var defekt eller feil ble levert, dekker Selger kostnadene for retur og/eller ny forsendelse.
6. Returmetoder og kostnader
6.1. Returnerte varer skal sendes til adressen Selger oppgir, eller via en annen metode angitt av Selger. Detaljerte instruksjoner gis til Kjøper etter at returforespørselen er godkjent.
6.2. Ved retur av varer i god stand betaler Kjøper normalt returfrakten, med mindre annet er avtalt med Selger.
6.3. Ved retur av defekte varer, transportskadede varer eller varer levert ved feil, dekker Selger vanligvis returfrakten.
7. Tilbakebetaling
7.1. Tilbakebetaling for returnerte varer skjer senest 14 kalenderdager etter at Selger har mottatt og kontrollert varene.
7.2. Tilbakebetaling skjer normalt med samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet, med mindre noe annet avtales.
7.3. Dersom Kjøper har valgt en ekstra eller dyrere fraktmetode, kan disse tilleggskostnadene være unntatt refusjon i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelsesregler.
8. Tilleggsinformasjon
8.1. Ved spørsmål om retur eller bytte kan Kjøper kontakte Selger via e-post eller telefonen som er oppgitt i nettbutikken.
Danish
Dutch
Español
Finland
French
German
Italiano
Polish
Swedish
Русский